Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2007 21:19 - За "300" с любов
Автор: dreadknight Категория: Забавление   
Прочетен: 6318 Коментари: 17 Гласове:
0

Последна промяна: 28.03.2007 21:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Хлад, вечерен хлад...
Тъмни сенки пълзят по мокрия пясък, преследвайки последните лъчи на умиращото слънце. Тихо е, само случайният плясък на криле нарушава почти абсолютната тишина.
Светът е мътен пред очите ми, болката и умората замъгляват мислите и чувствата ми. Лекия вечерен морски бриз гали голата ми кожа, покрита с прах и кръв, които потта е превърнала в червеникава кал. Ушите ми бучат, краката едва ме държат, умората заплашва да ме убие. 
Сякаш усещам, а не чувам тихото дишане на мъжете около себе си. Хвърлям поглед през рамо въпреки че това ми струва неимоверни усилия. Те са там. Огромни, внушителни силуети, открояващи се в последните лъчи на залязващото слънце. Медните щитове проблясват леко в сумрака, кожените доспехи тихо проскърцват, когато някой прехвърли тежеста си на другия крак. Никой не говори, няма нужда. Мнозина от нас са ранени, някои тежко и ги виждам как таят болката в очите си, но устните им остават затворени. Лицата им са твърди, сякаш изсечени от гранит, очите им горят като огньовете в царството на Хадес. 
Всички ние сме се запътили натам. Тази вечер. Сега...
Задавен смях се изтръва от гърдите ми, докато се обръщам отново към черната маса, която представлява противниковата войска. Там виждам саби жадни за кръвта ми, копия, нетърпеливи да пронижат плътта ми... Виждам ги как се събират, вече безброй минути, трупат се като уродлива орда скакалци, нетърпеливи да посеят опустошение навред. Но първо трябва да минат през нас. Тук, където ние ще се бием... Тук, където те ще умрат!

Един миг по-късно шумна мелодийка от типа "Вижте колко голям простак мога да бъда" ме прехрърля от бойното поле при Термопилите в киносалона на "Арена". Ръката ми конвулсивно търси спартанското ми копие, което изгарям от желание да забия в нещастника с телефона. Секунда и съзнанието ми се адаптира напълно към ситуацията и започва с професионален хлад да възприема околните звуци на мляскане, сърбане и шушнене. За момент си позволявам да ме обхване яд на тези хора, които изглежда са дошли на ресторант, а не на кино. После с притеснение отбелязвам собствената си кола и се успокоявам. Но, за Бога, аз поне не сърбам като селянин!

Трудно е да напиша това, което искам да споделя с вас. Трудно намирам думи да опиша истинската буря от чувства, които този филм предизвика у мен. Още от сега искам да заявя, че за мен той е нещо уникално, едно Събитие, равняващо се по значимост с първата ми целувка и с момента, когато се запознах с сегашната си приятелка. Тук няма да прочетете нието една дума против него, аз съм изтрещял фен и тук обърканите ми хвалебствия ще намерят своя литературен излаз, напук на коментарите на разни "критици" по форумите. 

Сценарий - по тази тема май се водеха най-много словестни битки, понеже хората на които филма не се хареса надлъж и на шир тръбяха, че не бил исторически достоверен. На мен ми стана смешно. И малко тъжно. Как невежеството заклеймява без дори да си направи труда да обоснове обвиненията си. Аз, от своя страна бях очарован от това толкова прекрасно представяне на комикса на Frank Miller, който е само базиран на историческите събития!

Визия -
смазваща. Началото на поста би трябвало да ви е подсказало до каква степен тя ми въздейства и колко потресе останах от играта на актьорите и работата на снимачния екип, който въпреки че съзнавам че са снимали изцяло пред зелен екран са създали един истински шедьовър. Такъв, какъвто беше Sin City на времето и, НЕ, нямам впредвид дискотеката в София! Тук не бих могъл да ви дам нито пример, нито подсказка за какво става дума, понеже е неописуемо. Ще трябва да го видите сами.

Актьори - e, няма нито един, който да не си е на мястото. Специални адмирации за Джерард Бътлър в ролята на цар Леонид и Родриго Санторо с уникалната визия на Ксеркс. Тия двамата ми пълнеха душата през всяка секунда от сценичното си присъствие.

Музика и звуци - ми саундтрака на филма на е спирал да се върти от една седмица на компютъра ми. Какво повече да кажа? Порядъчно озвучена касапница, брутален войс-актинг от страна на актьорския състав и едни от най-уникалните и запомнящи се реплики.

Виждам, че не съм казал нищо, което човек, който не е гледал филма, да може да разбере. Е, ако с този пост съм успял да накарам поне един от вас да отиде да го гледа, то аз съм напълно доволен. 

ТОВА Е СПАРТА !!!








Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gantree - :((
28.03.2007 21:56
колко много са различни хората, наистина;
гледах го в неделя, и мога да кажа, че филмът е тъп до безкрайност; да, наистина, може би "прекрасно представя" комикса на Франк Милър, но ако някой очаква да види нещо смислено и адекватно свързано с тази една от най-затрогващите древногръцки легенди - ще остане яко излъган;
следователно, откъм сценарий - пълен боклук;

визията му е наистина "смазваща" - с оскъдността си; там буквално няма обстановка, и почти всичко е "текстура"; компютърните модели се оказаха безкрайно оскъдни откъм визия;

актьори - ми то нямаше игра; мучането, ръмженето и наперените походки нямат нищо общо дори и с най-елементарното сценично поведение, а какво остава да са преобладаващи през тези почти два часа; за компютърно генерираните "двубои" - да, ефектни са, обаче - мерси, предпочитам реален екшън;

за Спарта - представата за Спарта и за спартанците, която "300" ще остави у невежите, е изцяло погрешна; Спарта и спартанците не са това, което филмът показва; ако си чел допълнително за тях, тогава със сигурност знаеш какво имам предвид

та, общо взето, филмът е нищо и половина; аз лично очаквах много повече от това, което видях

поздрави
цитирай
2. dreadknight - :))
28.03.2007 22:39
...комикса на Frank Miller, който е само базиран на историческите събития!...

Ти чел ли си комикса, бе драги ми критико? Тц, нали? Е защо ти е, ти си чел за древна Спарта и знаеш, че нещата там не стоят по този начин. Със същото скудоумие се сблъсках и на други места. Дори след като дадох пример по-горе с тези си впечатления ти пак си държиш на своето.
Разбери, автора има много по-... да го наречем изчанчен, поглед върху нещата и точно с това е интересен и различен. Вероятно някои хора предпочитат "исторически достоверната и затрогваща" легенда за Троя, която по такъв начин беше изопачена, че дори имаше хепиенд. Следователно за мен, без да си запознат с първообраза на филма, а именно комикса на Франк Милър, не си в позиция да критикуваш неговата представа на въпросната случка. Без да се обиждаш.
Прескачам актьорската игра понеже тука няма едно с едно еднакво мнение (аз си държа на своето и ми кажи, моля те, къде съм споменал за играта? Казах, че няма нито един, който да не си е на мястото) и се мятам направо на въпроса за Спарта и спартанците.
1. Верочтно си счел, че съм някой силно впечатлен и безкрайно незапознат с историята филмов фен от последното изречение на поста. За сведение аз просто цитирам една от репликите от филма, предполагам се сещаш коя.
2. След 5 години занимаване с история мога да кажа, че знам и майчиното мляко на целия Елински басейн и съм наясно кой с кого се е бил, за какво и кога. И тук дебело искам да подчертая първото изречение на този коментар и да приключа спора преди да са започнали да прехвърчат искри.
цитирай
3. estrella - Харесвам постове,
28.03.2007 23:07
написани с плам:) Аз също харесах филма, макар да не мога да го оценя в пълнота, защото по момичешки не мога да усетя красотата на битката или напрежението точно преди нея:)
цитирай
4. ladyautumn - хубаво е да видиш,
28.03.2007 23:21
че това епично творение е докоснало някого също толкова дълбоко.
не зная защо 300 ме порази толкова. може би защото осъзнах колко далеч са времената на войнът, доблестта, подвига. колко далеч назад във времето и колко далеч от урбанизираното ни съзнание...и колко близко е забравата.
от речите, които царят държи пред войните си, кожата ми настръхва. приисква ми се да съм в неговите редици. да заслужа копието си и да разбера цената на свободата.
твърдостта, отдадеността, непоколебимостта, саможертвата, смелостта, доблестта, честта, достойнството. няма място за слабост.
ние не отстъпваме, ние не се предаваме. и именно в това е победата.

вражеските бойци са неизброими, но те не знаят за какво се борят. те бягат от камшика. спартанците са там, защото няма място, на което биха искали да бъдат повече и защото нищо не би им донесло по-голяма слава и удовлетворение. те имат идеал. а другите - господар. те са роби.

дори със 100 стрели в гърдите, умираш спокоен. защото си изпълнил дълга към страната, която за теб е всичко свято. и само през трупа ти могат мръсните и недостойни крака на тираните на престъпят в нея.

нищо не може да засенчи подвига. той ги прави безсмъртни.
помнете ни. помнете защо загинахме.
....

не мога да дам познаваческо мнение или да оценя достоверността. мога само да опиша чувството.
тази легенда, в това й изпълнение, породи желание дори в едно момиче да бъде войн.

поздрав!
цитирай
5. outfaced - каквото и да си говорим, филма е аудио визуална наслада
28.03.2007 23:24
за тези които имат сетива да я усетят ...

не мога да разбера другите защо не се задоволят просто с "не ми хареса", ами се опитват да критикуват пресъздаването на една легенда (т.е. априори нещо доста смътно и неясно) и да мерят с аршин с който се мери дълбокомислено арт кино ... еми няма тука такова, ако някой се е объркал да си ходи :) и да не разваля кефа на другите.

и четейки
http://bg-science.info/view_his.php?id=69
или тука
http://forum.boinaslava.net/showthread.php?t=8600
или това
http://bg-science.info/view_his.php?id=56
не намирам нещо чак пък толкова различно от истината, имайки предивд, че това все пак е кино и никой не ходи на кино са да гледа документални филми.
Да, Ефорите не са това което са ... и безсмъртните войни на Ксеркс приличат повече на самураи/нинджи, но ...
филма е издържан 100% в жанра в който е замислен ... никой не е казал, че е универсален ... просто е такъв, че хората имащи слабост към въпросния жанр, ще се изкефят на мах.

визията - точно таква каквато трябва, комиксова (дори кръвта беше като на комикс)

актьори - е, то и Шварценегер има 10 реплики в Терминатор, ама никой друг не може да го изиграе вместо него ...

за Спарта - основните штрихи не са чак толкова далече от истината. То повече и няма ... логично да е повърхностно, не е това целта.

пейзажите - също така умишлено са леко "постни"

Само за едно бих се съгласил, филма макар и във визуално отношение да е masterpiece не показа нищо повече от Гладиатор и Синсити. По скоро затвърди този ти пвизия като нов жанр в киносалоните.

За жадните за истината и само истината, ето още малко
http://en.wikipedia.org/wiki/Ephor

http://en.wikipedia.org/wiki/Xerxes_I_of_Persia

http://en.wikipedia.org/wiki/Persian_Immortals
цитирай
6. анонимен - @dreadknight bratle hodi se p...
28.03.2007 23:57
@dreadknight
bratle hodi se pregledai,moze da ti e ostanala vse pak niakoia ziva moza4na kletka sled taia pomia deto si ia gledal...ako pak ne-niama stra6no,iavno i bez drugo ne gi polzva6 mnogo.radvam se vse pak 4e ima i niakoi,na kogoto filma da mu e haresal
цитирай
7. анонимен - samo kato 4uh 300 spartanci, se s...
29.03.2007 00:54
samo kato 4uh 300 spartanci, se setih i za 500 000 persi - istoriqta si e istinska, sled kato sme go u4ili po Istoriq w u4ili6te
цитирай
8. dreadknight - Радвам се, че не съм единстеният ...
29.03.2007 01:39
Радвам се, че не съм единстеният докоснат от този филм. Благодаря на lady, че ни припомни, че този филм не е само визия, а вдъхновение и на outfaced за допълненията :)
Благодаря и на първия анонимен (че какъв друг може да бъде?) за това, че ми припомни, защо толкова мразя определена прослойка хора. Драги, като не можеш да измислиш нещо по-умно, зоби си чалгата, хрупай репички и ми се махай от блога.
цитирай
9. sinner - Леле,
29.03.2007 10:25
хора стига сте се карали,бе.На мен филма ми хареса,но не повече от Sin City,може би защото той беше първи.Това не пречи 300 да е може би наи-добрия екшън за годината.За актьорската игра ще кажа само,че Джерард Бътлър може повече.А за хрупането,сърбането и всички други подобни простотии си абсолютно прав,ненавиждам ги:(
пп:Много ме изкефи момента,когато Леонидас пита хората си каква им е професията,а те отговарят...сещаш се как:) Поздрав
цитирай
10. outfaced - ето нещо инетересно пак за търсищите истина :)
29.03.2007 10:44
написано е май от някъв тип с персийско потекло
http://forums.tweakguides.com/showthread.php?t=6095

сега ще го зачета и аз :)

хубаво е да се знае истината,
но това не трябва да ни спира да си фантазираме
цитирай
11. leftismer - Сценарият може и да е слаб, НО...
29.03.2007 15:12
... това няма значение. Този филм е за очите, а не за мозъка. Струва си всяка стотинка и задължително трябва да се гледа в голям киносалон!!!
цитирай
12. fugitive - Мда,
05.04.2007 22:00
принципно не си падам особено по екранизирани комикси, с изключение на "Батман". Sin City незнайно защо не ме впечатли особено, обаче "300" ми хареса много. Може би защото си падам по историята и специално тази за "шъпа спартанци гинат под сганта на Ксеркса" винаги много ми е допадала. Може би защото отидох на кино понеже времето беше гадно и нямаше какво да правя цял следобед, може би защото отидох да го гледам от едното любопитство, без да очаквам да видя кой знае какво.
Единствената ми забележка е доста пропагандното на моменти поведение на Леонид и всичките тия прикази за свобода. Сори за цинизма, ама звучеше доста по американски - да вземат да заведат всички американски войници в Ирак да го гледат тоя филм, та белким малко се мотивират ;)
цитирай
13. nakom - най-зле похарчените ми
08.04.2007 22:55
6 лева.нито са ми пари нито 2 часа ги смятам за време, но самия факт че вместо да го гледам на компа се закарах в арената и похарчих двата гореспоменати актива ме вбесява.успявал съм да се опазя от евтини филми като съм стигал само до екрана но този трейлър ме подлъга много добре.няма да се повтори.
гантрии и ти си тъп като мен ако си очаквал повече.
цитирай
14. dreadknight - Приятелю, ако се смяташ за тъп, моля ...
09.04.2007 17:48
Приятелю, ако се смяташ за тъп, моля те, не ме причислявай към себе си.
А под евтини филми аз разбирам сериалчетата с Стивън Сегал и прочее. Затова не съм съгласен с теб, но всеки си има собствено мнение.
Поздрави.
цитирай
15. анонимен - Филма е хубав от гледна точка на е...
09.04.2007 18:17
Филма е хубав от гледна точка на ефекти и внушение!
Но малко се разминава с легендата или с историческата истина! Плюс това АМЕРИКАНЕЦА иска да внуши колко ЗЛА Е БИЛА ПЕРИЙСКАТА ИМПЕРИЯ! Логично,нали сига води войно в Ирак иска да удари и САЩ! Американците са тъпи но богати!!За това ги признавам! Ни видях МЪЖКА ЛЮБОВ във филма,а това е била ХАРАКТЕРНА ЧЕРТА НА СПАРТАНЦИТЕ!Гърците са писали за да надъхват малките деца тогава! Аз не вярвам на тези филми!Гледах документален филм за Спарта и истината е малко по друга!
цитирай
16. avgustin - За Спарта с любов!
09.04.2007 18:33
По добре беше да направят по хубав филм за Атила отколкото за тея ПЕДЕРАСТИ! Да не мислите ,че след като са ходили боси в снега не са яли нищо! Спартанците са били около 15 000 война , останалите са били роби които са им изкарвали прехраната! Както се вижда имало е и подкупни мижду тях !Това явление се забелязва и в България да не говорим за САЩ!Но нали все пак се учим от великите сили!Трябва да им подражаваме!
цитирай
17. анонимен - abe hora kvo tolkova se gazirate ...
26.04.2007 23:16
abe hora kvo tolkova se gazirate tova e prosto edin ot malkoto hubavi filmi zashto trqbva da se karate koi 4el komiksa koi 4el za drevna sparta i za spartancite prosto filma si beshe nomer edno kato efekti i kato geroi bitkite bqha nomer edno i koito si pada po silni oseshtaniq shte se saglasi zashto vlizate v spor za gluposti seedno filma "troq" nebeshe izmishliotina tam pak nqma vrazka s iztoriqta mojebi do tam 4e ahil e ubil hektor i kvo togava tozi film go gledaha si4ki i kazvaha mnogo e hubav po sashtata logika i sega sporite kvo e bilo i kvo sa napravili kato film iskam da kaja 4e filma si e super edin ot lubimite mi e gledah g mnogo puti i seki put mi pulni dushata gledaitego i se zabavlqvaite a ne mislete kva izmishliotina e zashtoto ako se zamislim edno 95% ot filmite sa izmishliotini
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dreadknight
Категория: Технологии
Прочетен: 86075
Постинги: 14
Коментари: 76
Гласове: 202
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930